Dedicat mecanicilor, diagnosticienilor şi vulcanizatorilor, concursul a fost realizat de AD Auto Total şi susţinut de Bosch si Mann Filter.
Aflat la cea de-a V-a ediţie anul acesta, concurentii au fost foarte bine pregatiti ridicand nivelul competitiei.
Finala a avut loc pe 29 Octombrie la Willbrook Platinum Center, Bucuresti, reunindu-i pe cei mai buni mecanici intr-o confruntare unica.
Incepand cu editia din 2014, concursul a fost structurat pe trei categorii: diagnoza, mecanica si vulcanizare. Participarea a fost de tip open, astfel incat, orice persoana cu varsta de peste 18 ani a putut concura.
Concursul a inceput cu proba online desfasurata in perioada 16 Sept – 21 Oct de peste 1700 de concurenti. Primii 50 clasati la proba de diagnoza, primii 50 de la mecanica si primii 20 de la proba de vulcanizare s-au calificat la etapa urmatoare de la Bucuresti. Acestia au venit din toata tara, cazarea si masa fiind asigurate de organizatori.
Ziua finalei a debutat cu probele teoretice in urma carora s-au desemnat finalistii concursului. Emotiile s-au simtit inca din prima parte a zilei fie ca erau la prima participare sau concurau in fiecare an inca de la prima editie.
Cei mai buni dintre cei mai buni au ajuns in probele practice sustinute in show-ul concursului prezentat de binecunoscutul actor si comedian, Mihai Bobonete.
Prima finala a fost cea de vulcanizare in care cei 5 finalisti au dejantat, jantat si echilibrat o roata. Antal Sebastian din Bacau a terminat proba in cel mai scurt timp si a plecat acasa cu 1000 euro si titlul de “Vulcanizatorul Anului”.
A urmat finala de mecanica auto unde cei 4 finalisti au executat o operatiune mecanica succesiv pe un motor instalat pe un stand rotativ. Toth Ferenc din Oradea a efectuat cel mai repede operatiunea si a castigat premiul de 2000 euro si titlul de Mecanicul Anului 2015.
Finala de diagnoza a fost punctual culminant al concursului.
Cei 10 concurenti au avut de raspuns la 40 de intrebari cu 3 variante de raspuns iar, la final, primii 2 din clasament au intrat la proba practica. Cei doi finalisti clasati dupa proba pupitrelor se luptau pentru marele premiu: un Peugeot 301. Ei au trebuit sa gaseasca eroarea indusa de profesorii Scolii pentru Mecanici AD Auto Total, eroare identica pe cele doua masini. De asemenea, dupa identificarea erorii, concurentii au trebuit sa repare masina pe care au lucrat si sa o porneasca fara ca martorii bordului sa se aprinda.
Competitia a fost stransa si unica anul acesta. Marea confruntare s-a dat intre Laurentiu Mihalache, castigatorul editiei 2014 si Borbely Petru, castigatorul editiei 2013.
Cel care a reusit sa porneasca masina in cel mai scurt timp a fost Laurentiu Mihalache din Timisoara care a plecat acasa cu marele premiu si titlul de “Mecatronistul/diagnosticianul Anului 2015”. Oponentul sau, Borbely Petru a castigat un tester G-Scan, premiul locului II.
In fiecare an, AD Auto Total organizeaza concursul Mecanicul Anului, deschis tuturor celor care vor sa participe si recompensandu-i pentru munca depusa.
Eveniment realizat cu suportul: Mann Filter, BOSCH, Valeo, Ferodo, Castrol, KYB, Hella, Delphi, Febi, Delco Remy, Textar, Hepu.